Selamat Datang Ke Blog Pembodohan Minda Sudah Tamat

Latest Writings

Pemenang Miss Universe Malaysia 2012: Kimberley Ann Estrop-Leggett


Kecantikan gadis berusia 18 tahun itu berjaya menewaskan lapan peserta lain pada acara kemuncak gala yang diadakan di Pusat Konvensyen Sunway Pyramid di sini.

"Saya tidak fikir anda boleh menentukan apa yang rakyat Malaysia kelihatan seperti (dari segi penampilan). Saya rasa saya mewakili konsep 1Malaysia, "kata Leggett, yang berketurunan British-Belanda.

Leggett, yang telah menangguhkan pengajiannya untuk mengambil bahagian dalam pertandingan itu, berharap untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang perniagaan dan ekonomi.

Beliau adalah salah seorang daripada 19 peserta yang telah dipilih daripada lebih seribu peserta dalam sesi uji bakat yang diadakan di seluruh negara.

Para finalis muncul di dalam rancangan realiti enam episod, BeautyCamp yang telah diadakan pada bulan September.

Sembilan finalis telah ditentukan oleh undi popular yang berdasarkan rancangan realiti, yang mencakupi 20% daripada keputusan akhir.

Leggett menewaskan peserta kegemaran Gabriella Aileen Robinson, 22, yang mendapat lebih daripada separuh jumlah undi daripada penonton Malaysia.

Beliau dijangka untuk bersaing dalam pertandingan ratu Miss Universe tahun depan.

Hakim-hakim untuk acara kemuncak termasuk bekas ratu kecantikan Datin Josephine Suryo Ramadhan, pereka fesyen Amir Luqman, model pengurusan icon Andrew Tan, fesyen guru Gillian Hung, dan fesyen pereka Stephanie Kay dan Bill Keith.

What's on Your Mind?
Write A Comment