Selamat Datang Ke Blog Pembodohan Minda Sudah Tamat

Latest Writings

Adam Adli Dijamin Oleh Seorang Yang Bergelar Tuan Speaker

Perhimpunan Mahasiswa 1 Januari 2012 Di UPSI




KP perak cakap.. ini cederakan diri sendiri.. logik ke??

Meneliti posting posting berkaitan Malam Mahasiswa Berdarah 1 Jan 2012, Tuan Speaker tampil untuk membetulkan beberapa fakta yang tidak tepat yang menjadi bualan di FB.

- Ramai yang menyebutkan Safwan Anang Talib koma akibat dipukul, ini fakta yang salah. Safwan memang dipukul, ditumbuk, dipijak dan ditendang dan tidak sedarkan diri buat seketika sehinggalah dibawa ke pusat rawatan berdekatan tet...api apa yang berlaku itu bukanlah koma namanya. Harus dibezakan apa maksud tidaksedarkan diri, pengsan dan koma sebelum mengulas.

- Ramai yang menghentam FRU atas insiden malam itu tetapi hakikat yang sebenarnya, FRU yang hanya seramai 7 atau 8 orang yang hadir pada malam itu tidak melakukan apa apa pun. Sepatah pun tidak keluar daripada mulut anggota FRU. Kekerasan, kekejaman dan keganasan yang berlaku pada malam itu bukanlah kerja anggota FRU tetapi oleh anggota polis yang memakai vest hijau. Tangkapan dilakukan oleh kelompok vest hijau dan bukan oleh anggota FRU.

- Safwan Anang Talib ditendang di rusuknya dan terdapat kesan di situ. Malah, rusuk beliau juga dihentak dengan lutut oleh anggota polis yang memakai vest hijau. Ini fakta. Fiksyennya pula - Safwan Anang Talib patah tulang rusuk. Ini tidak betul.

- Seorang sahabat mahasiswa cedera di dahi dan di atas hidung. Darah keluar terlalu banyak. Luka yang agak besar di dahi. Kedua dua luka telah dijahit (10 jarum jika tidak silap Tuan Speaker). Ini fakta. Fiksyennya pula - Sahabat yang tersebut pecah kepalanya. Ini tidak betul.

Moral : Inilah akibatnya apabila yang menyampaikan berita adalah individu individu yang hanya menonton demonstrasi dan bukan menyertai demonstrasi dan inilah juga akibatnya apabila yang mengulas dan mengomen adalah individu byang tidak berada di tempat kejadian. Wallahu a'lam.

macam nie cederakan diri sendiri??

What's on Your Mind?
Write A Comment